Blogger Templates

Followers!

Ok tak?

K-Pop ke Ni? Eeee! Takde Mood!

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Setelah 1 minggu aku tak update blog..
Akhirnya ada gak diberi kesempatan untuk mengupdate blog..
Alhamdulillah...

Lagi 4 hari...aku balik Malaysia!! YAY!! \(^0^)/
SERONOKKK! AIR ASIA! WAIT FOR MEEEE!!!

Tapi..hari ni aku nak cerita sikit pasal bende kegemaran aku...
Iaitu K-POP

Tapi K-Pop ni...haish...
*geleng-geleng kepala*

Aku betul2 anti!!!
aku sebagai DieHardFan of Korean sangat2 tidak bersetuju!!!

(= _= ")

Korang kenal kan group Gula-Gula?

kumpulan gula gula

Kononnye nak tiru ala-ala Wondergirls..ataupun T-ara..
Aku agak salute dengan keberanian diorang...

Tapi.........

Aku tetap tak suka...geli..geleman...
Eeeee...hancur kot industri K-pop camni...

Pakai ketat ketat...
Korean pun takdela seketat nie...

Kita ada budaya kita sendiri...tak payah la ikot budaya luar...
Kita hanya setakat minat sudah cukup...
Kita dgn korea ni ibarat langit ngn bumi...
Jauh beza..
Kita ade budaya kita...so tunjukkan budaya kita pada luar...

Kalo orang korea tgk kita bawak budaya dia n bwk budaya diorang kt luar..

Diorang tutup mata je...

Takyah nak ikot2...kan??
Kalo ikot2 budaya diorang n bawak ke dalam negara kita...
Astagfirullahalazim...

LAIN JADINYE...

Ni lagi satu...

24:7


24:7 kpop group

Kalo korang tengok... poster atas ni dah cukup gempak kan?

Salute atas keberanian diorang...

Tapi......(mesti ada tapi)

tgk nie..

24:7 kpop group

Erm...takde mud aku tengok...

Korean pun takdela tayang-tayang body diorang sangat...

24:7 kpop group

Semuanye comel2 belaka....tapi...dengan overreaction diorang...
Aku rase...erm...tahla... takde mud siot...



Ape2 pun...aku salute dengan keberanian diorang sebab diorang nak try membawa perubahan pada industri tanahair kita...

Tapi....(tapi lagi)..

Diorang bawak perubahan dengan cara yang betul-betul tak sesuai...

Patutnya diorang buat la band-band yang macam ada unsur kebudayaan kita...
Aku tak pernah tgk band lelaki pakai baju melayu bila buat persembahan/ konsert..

Kalo pmpwn tu aku aku nampak la jugak Yuna ataupun Ana Raffali..

Kepada group-group diatas...
Jangan mudah kecewa ngn putus asa..

Cuba korang bawak perubahan dengan cara lain pulak..
Cara korean memang tak menjadi UNLESS orang korea sendiri yang membawanye...

Aku sebagai DieHardFan Korean sangat2lah berdukacita atas berita ini..

Takpela..smoga maju jaya korang! CHAIYOK! AJA-AJA FIGHTING!

Sekian saje utk hari ni..
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera (^0^)/


5 comments:

Norafizah R said...

wah nizam nak balik Malaysia ek.. hehe enjoy ur holiday k :)
aah mmg tak de mood nak tgk la pic2 mcm tu.. huhu doakan je la dorg ne huhu .. sob sob..

suha said...

dorang bukn k-pop tapi karipop hahaha
eh dh ade kt mesia ke?hehehe suke la 2
actually cik suha ngah blgogwalking neh a.k.a berjalan tanpa berpeluh lalala..

suha said...

erk nk komen sket leh..emm better cik nizam wat pop up window jek tok komen neh..lg la senang hati readers cm sy ni nk komen =)

Nizam Rahman said...

mcm mane tu cik suha?? ajar sikit

suha said...

cik nizam gi kat setting - comment - pop up window (^_^)

Post a Comment