Blogger Templates

Followers!

Ok tak?

Kenapa dia kejam?

Aku adela seorang kawan baik..
baik sangat2 terhadap aku..
tapi dia sebenarnye baru muncul dalam hidup aku..
tah kenapa..dia terlalu baik sangat...

dia selalu tolong aku jika aku dalam kesusahan,
terutama bila aku kat Universiti..
dia mmg banyak jadi "lifesaver" aku..

kalo ade masalah kewangan..dia yang banyak tolong aku..
dia tak pernah suruh aku bayar balik duit yang aku pinjam pd dia..
walaupun sekali..
kat sms mahupun face to face..
tak pernah langsung..

tapi..
pada masa yang sama..
dia cuba nak menghancurkan hidup aku..

dia buat macam2..
dia suka sakitkan hati, dia bersifat kejam..

dia buat je ape yang dia suka tanpa pengetahuan aku,
stakat dia kaki botol, kaki mabuk...aku x kisah sangat..
kadang2 dia bawak masalah dia pergi pada aku..
aku jadi "medium" untuk dia selesaikan masalah dia...

kalo masalah kecik takpela..
ini sampai melibatkan bende tah hape2..


tolongla..
jgn buat camni..

janganlah tambah masalah aku..
aku ade banyak masalah yg nak diselesaikan..
walaupun ko kawan baik aku...ko x spatutnya buat aku pening kepala camni..

last2, ape yg ko dapat? maki hamun ngn aku..
sedih taw x..
aku anggap ko kawan baik..tempat aku luahkan masalah aku..
tapi ko buat aku camni..

ko tambahkan masalah aku..
segala masalah ko, aku yg kene setel..
aku dah tak tahan la weh..
dlu dengan perangai ko yg suka mabuk..
skrg perangai ko, ko nak libatkan aku sekali..

mana aci wey! walaupun ko kawan baik aku,
masalah ko, ko selesaikan la sendiri!
INI KE KAWAN BAIK!!? Kalau ko rasa ini kawan baik, kawan baik aku yang lain lagi baik dari kau!!!

SEDIH TAW TAK!!



*petikan mesej dari "Ji-Hyo" (Nama Samaran) kepada "S" (Nama Samaran)

2 comments:

Nur Ayuni said...

sebab tu kena bayar balik hutang duit walau peminjam tak minta. hutang duit dibayar dengan hutang budi. tak fair kot.

suha said...

setuju ngan komen ayuni (^_^)

Post a Comment